Eurovisie Songfestival

Backstage haarstylist tijdens Eurovision Songfestival

De styling en coupe verzorgen voor artiesten, dansers en de delegatie is een heel andere vorm van mooi haar maken. Het is samenwerken met nieuwe collega’s, het is een stapje terugdoen en een stapje extra voor als dit nodig is. Alles draait om de energie van de artiest in je stoel. Jouw opdrachtgever voor de look kan de artiest zijn, maar dit kan ook de manager zijn die vol met zenuwen om jouw heen danst.

De sfeer onderling is echt goud waard, alle talen om je heen zijn geweldig en het merk waar Loes voor staat te werken is fantastisch. Moroccanoil is de hoofdsponsor van Eurovisie Songfestival. Om het werken prettig te ervaren en de producten mooi uit te laten komen is er elk jaar een Bubble waar 15 spiegels en 3 wasunits met 2 mooie lounge ruimtes staan. Het voelt ook echt als een luxe kapsalon aan, maar dan echt speciaal gemaakt voor Moroccanoil.

Aankomend jaar zal Loes in Zweden aanwezig zijn met een nieuwe functie als Teamcaptain. Dit betekent dat Loes al eerder betrokken zal zijn bij de looks van de artiesten. Een volle 2 weken werken achter de schermen tijdens Eurovisie Songfestival. Deze weken bestaan uit goed slapen, werken en soms een dagdeel even tijd om naar buiten te gaan.

Zo bezocht Loes dit jaar de grootste Kathedraal in Liverpool en bezocht Loes vorig jaar in Turijn het Egyptische museum. Maar de eerste keer blijft altijd een speciale herinnering houden, helemaal toen alles nog zo streng tijdens de lock down georganiseerd moest worden. De leukste gezelligste karaoke momentjes in de lobby van het hotel samen met collega’s waar je van te voren niet van wist of je elkaar nog eens zou zien.