Kunnen wij jou ergens mee helpen?
Benieuwd hoe jij een online afspraak kan maken bij ons in de salon, of heb je een veelgestelde kleurvraag?
Hieronder helpen wij je met vragen over permanenten tot aan de algemene vragen. Mocht jouw vraag er niet bij staan, schroom dan niet en geef ons een belletje 0181-319393.
Ben jij het type dat graag een mailtje stuurt? Wij doen ons uiterste best om tussen het knippen en kleuren spoedig te reageren, stuur jouw vraag naar info@kapsterloes.nl.
Kleur vragen
Heb ik gratis kleuradvies nodig?
Ben jij nog geen kleurklant bij ons of ga je drastisch van haarkleur veranderen? Dan adviseren wij altijd te kiezen voor dit gratis advies. Een volle 20 minuten kletsen over jouw haar, scrollen door Pinterest en de mogelijkheden bespreken. Ook nemen wij het stukje thuisverzorging, styling en prijsindicatie mee in dit advies. Zo weet jij hoe je de look die jij zo graag wilt kan bijhouden en maken.
Wat is de houdbaarheid van een toner?
Dit is afhankelijk van de kleurhoogte. Een toner zorgt voor neutralisatie of inkleuren van het haar. Het geeft glans en een egalisatie maar dit is allemaal afhankelijk van de kleurkeus. Bruine kleurtinten kunnen tot 12 wassingen houdbaar blijven maar gaan na een eerste wassing al kleur loslaten. Blonde tinten hebben een houdbaarheid die korter is, echter zal de kleur tot 90% glanzend blijven door het gebruik van een demi permanente kleuring en door middel van het opvullen van oneffenheden in het haar.
Hoe snel moet ik een uitgroei bij laten werken?
Dit is geheel afhankelijk van je eigen haargroei. Gemiddeld wordt gekozen om elke 6 weken bij te kleuren. Heb je een kleuring zoals freehand of een folie kleuring, dan kun je dit elk kwartaal of half jaar bij laten werken. Uiteraard is dit per eigen haarkleur en kleurwens in de lengten afhankelijk.
Hoeveel tijd neemt een Balayage en of Highlight service in beslag?
Kies je voor een kleuring zoals freehand Ombre of highlight service, dan kun je er zeker van zijn dat dit gemiddeld 2,5 uur tot 4 uur kan duren. Kies je voor een kleuring met Olaplex, dan kun je hier nog eens 30 minuten extra tijd bij rekenen. Maar alles heeft te maken met hoe licht je wilt en wat de ondergrond is van je haar waar we mee starten. Is het een correctie of gaan we echt 6 tinten lichter dan kan het zomaar 6 uur in beslag nemen. En ja, dit vinden wij helemaal niet erg, te leuk juist. Maak gebruik van ons gratis kleuradvies, hierin kunnen we bespreken wat je wilt en wat mogelijk is.
Hebben jullie ook ammonia vrije kleuringen?
Jazeker deze gebruiken wij regelmatig. Ammonia vrije kleuringen zijn bij ons van Elumen van Goldwell. Tegenwoordig heeft Elumen ook grijsdekkend in zijn collectie en daar zijn wij heel blij mee.
Wanneer kleuren jullie met Olaplex?
Als het haar een flinke oplichting nodig heeft, de haarkwaliteit het nodig heeft en of de kleurbehoud wilt verlengen. En dan hebben we het nog niet gehad over hoe lekker je haar aanvoelt na Olaplex. Voelbaar maagdelijk ongekleurd haar. Wij spoelen een blondering uit alsof het een conditioner is, zo lekker zacht voelt het aan. Wil jij dit zelf ook ervaren? Boek online jouw gratis kleuradvies voor extra informatie in bij een van onze stylisten.
Waarom hanteren jullie bij kleuringen vanaf prijzen?
Iedereen heeft een andere hoeveelheid haar en lengte. Wij werken met een vaste standaard (40 gram) wat altijd op gaat bij een uitgroei service. Het bijmaken van blondeer is per 25 gram en bij verf per 10 gram. Het bespreken van jouw kleur en eventuele toeslagen worden daarom allemaal besproken tijdens ons gratis kleuradvies (20 minuten kletsen over jouw haar, thuisverzorging en prijsindicatie)
Styling vragen
Kan ik ook alleen voor styling een afspraak boeken?
Jazeker dit kun je online boeken onder Get the look. Dit varieert van vlechten, diverse krultang looks of volume door de klassieke föhn technieken. We like them all. De houdbaarheid varieert van 2 tot 6 dagen, afhankelijk van de gekozen Get the look en de weersomstandigheden i.c.m. het thuisonderhoud.
Doen jullie wassen voor de styling?
Bij föhnen kiezen we altijd voor wassen. De houdbaarheid is hierbij langer en onze prep/stevigheid van het product komt hiermee beter tot zijn recht. Boek jij een Get the look krultang of vlecht afspraak, dan is wassen een dag van te voren ons advies. Je komt met gewassen schoon droog haar, hiermee is in de prijs rekening gehouden.
Online afspraak
Ik zie niet alle dagen van mijn Kapster online staan?
Ons afsprakensysteem haalt de volgeboekte dagen van jouw haarstylist er tussenuit. Dat is handig want het scheelt een hoop klikken, maar kan ook zorgen voor verwarring. De dagen met veel beschikbare plekjes van jouw haarstylist zijn zichtbaar. Zo voorkom je dat je op een dag klikt, en weer ziet dat het vol staat. Gemak maar oplettendheid is hierbij wel gewenst.
Wat gebeurd er bij geen voorkeur?
Hierbij heb je alle keus tussen de haarstylisten bij Kapster Loes. Meer keus en alle mogelijke opties op korte termijn zijn al zichtbaar.
Hoe ver kan ik vooruit plannen online?
Je kan 4 weken vooruit plannen in ons online afsprakensysteem. Let wel op, als jouw haarstylist met vakantie is. De eerste werkdag na haar vakantie met datum komt bovenaan te staan. In de zomermaanden adviseren wij hier goed op te letten. (Wij spreken uit ervaring)
Kan ik mijn online gemaakte afspraak online verwijderen?
Jazeker, een online gemaakte afspraak kun je verwijderen door middel van jouw ontvangen bevestigingsmail. Via deze mail klik je op de link verwijder afspraak. Dit kun je tot 24 uur voor afspraak doen, hierna is dit dus online niet meer mogelijk, maar wel telefonisch 0181-319393.
Krijg je bij een online afspraak een bevestiging?
Jazeker, bij alle afspraken die je online maakt, ontvang je een afspraak bevestiging. Maak je een afspraak binnen 24 uur van te voren, dan kan het zijn dat je deze niet ontvangt. Controleer altijd je spam, soms kan het zijn dat wij hierheen worden gestuurd.
Kan ik een afspraak maken via een DM op Instagram, Facebook of e-mail?
Je kunt heel gemakkelijk direct onze agenda inzien via de knop Boeken op Facebook, of via de link in bio op Instagram kun je ook een afspraak maken. Of ga via deze link direct naar onze agenda.
Knipservices
Wat is het grote verschil tussen een Deluxe knipservice met dat van een Basic knipservice
Een knipservice Basic bestaat uit wassen, knippen en modeldrogen. Het grote verschil met de Deluxe knipservice is het masker bij de wastafel en de uitgebreide styling. De uitgebreide styling kan zijn, stylen met een styltang of krullen met een krultang, maar kan ook stevig föhnen zijn van kort of lang haar. Hier krijgt het haar ook meer prep voor de houdbaarheid van de styling.
Kan ik ook later besluiten om mijn knipservice te upgraden?
Jazeker, wij kunnen de Comfort en Deluxe knipservice als de agenda dit toelaat ook later upgraden. De losse toeslag styling €10,50 en losse toeslag van een masker €6,50 kunnen ieder los worden gerekend. Let wel op dat een directe Deluxe knipservice meer voordeel oplevert.
Hoe is het niveau van knippen bij jullie in de salon?
De haarstylisten bij Kapster Loes blijven doortrainen in perfectie en onderscheiden zichzelf in het persoonlijk passende advies. De technieken die wij toepassen komen uit diverse knipstylen, Toni and Guy, Mazella and Palmer, Pivot Point. Dit, in combinatie met de natuurlijke valling van het haar en onze ervaring, geeft ons de mogelijkheid jouw het kapsel aan te meten dat jou past. Elke haarstylist heeft haar eigen stijl en handtekening. Maak kennis met ons allemaal en kies jouw voorkeur, of wissel gewoon eens voor de verandering. Dit is leuk voor jezelf en onze haarstylisten, het geeft ook weer eens een frisse nieuwe kijk op je looks.
Permanent
Kan ik lang haar ook permanenten?
Wij vinden permanenten echt fantastisch om te doen, maar niet elk type haar is hiervoor geschikt. Je wilt tenslotte niet de jaren 80 nastreven. Wij permanenten lang haar met een natuurlijke krul. Dit kan klassiek maar ook met papillotten gedaan worden.
Mijn haar pluist snel, kan ik dan ook een permanent in mijn haar?
Wij adviseren bij twijfel altijd even langs te komen bij ons in de salon. Wij permanenten met de Italiaanse Previa vloeistof met toegevoegde Aloe Vera. Dit i.c.m. Olaplex zorgt ervoor dat je permanent prachtig krult en gewoon bijfy aanvoelen als haar.
Vragen algemeen
Als ik de Kapsalon bel, dan krijg ik soms een andere kapper/kapster aan de telefoon, hoe kan dit?
Wanneer de salon draaiende is, kunnen wij allen ( Roan, Mandy, Selina en Loes) de telefoon aannemen. Je kunt dan bij hen voor een afspraak of vraag terecht. Natuurlijk kunt u ook naar Kapster Loes vragen als je dit prettiger vindt.
Schenken jullie ook bier en wijn?
Nee dit doen wij niet. Wel hebben wij heerlijke koffie en thee met een Likeurtje erbij.
Werken jullie met schoon gereedschap?
Jazeker, wij desinfecteren ons gereedschap met de hiervoor beschikbare middelen van Barbicide. Dagelijks en als dit nodig is direct na de klant. Dit vanwege het wassen van de haren bij elke knipservice die wij aanbieden. Mocht de volgorde anders zijn, dan nemen wij hierna ons andere schone gereedschap.
Kan ik bij jullie pinnen?
Jazeker graag zelfs, wij zijn een pin only salon.
AFSPRAAK INPLANNEN
BLOG
YUMMYGUMS
0 Comments for “Veelgestelde vragen”